Platforma PC je velmi vhodná na simulaci čehokoliv, asi proto stále vznikají tituly jako TOCA nebo GTR. Pokud o simulaci nestojíte, musíte se většinou spokojit s NFS nebo si odskočit za známým, co má konzoli a Burnout nebo něco podobného. Kvalitních závodních arkád na PC prostě moc není, a tak většina hráčů ke konci roku 2004 zajásala, když se na trhu takový titul objevil. Hra se jmenovala FlatOut, a za jeho vývojem stála finská společnost Bugbear. Od té doby se celkově prodalo něco přes milión kopií, a tak není divu, že pokračování přišlo záhy (i když s měsíčním zpožděním oproti konzolové verzi). Slibné pokračování si nenechaly ujít ani šikovné české ručičky, a tak se za opravdu zajímavou cenu můžete kochat nejen krásnou grafikou, muzikou a dalšími plusy této hry, ale také otitulkovanou českou verzí. I když hra mnoho textu neobsahuje, najdou se zde drobné nedostatky, zejména v implementaci českých slov do pevně daných tabulek, kde se pak překrývají. Sem tam se objeví i občasné překlepy.
Takže po úvodu se pustíme do rozboru možností, které FlatOut 2 nabízí. Vezmeme to pěkně popořadě. Hned ze začátku si můžete zajezdit vše, co hra obsahuje, a nemusíte se trápit s nějakou kariérou. Tím jsou jednotlivé závody ve všech třídách, o kterých si povíme později, nebo si rovnou zkusit bonusovou akrobacii a destrukční derby. Poslední jmenovaná disciplína je opravdu jednoduchá, spolu s dalšími sedmi vozy se ocitnete v aréně a úkolem je jednoduše přežít. To ale znamená zdemolovat všechny ostatní vozy tak, aby nebyly provozuschopné, dobře mířená rána na zadek udělá své. Díky velké variabilitě prostředí ovšem nemusíte jen bourat do ostatních, ale můžete je vmanévrovat do vhodné pozice a najet s nimi do zdi nebo sloupu, či jiné pevné překážky. Za každý dobře provedený karambol jste odměněni navýšením nitra, k čemu je dobré asi nemusím nikomu vysvětlovat. Nitro se nezvyšuje jen nárazem do soupeře (i když za to je nitra nejvíce, a také finanční odměna), ale i dobře provedeným skokem, nárazem do překážky a dalšími způsoby. Kdo hrál starší hru Destruction Derby od Psygnosis se asi pokusí prostě jezdit dokolečka, aby jeho plechový miláček neměl moc šrámů a mohl předposledního pojízdného soupeře jednoduše dostat. V tomhle případě to ale neplatí. Autoři mysleli na tyto ojebávky a dali do hry časový limit, ve kterém musíte do někoho nabourat, jinak jste automaticky diskvalifikováni. Až vás omrzí bourat do soupeřů, můžete se vydat na dráhu akrobata. AkrobacieAž vás omrzí bourat do soupeřů, můžete se vydat do dalších bonusových her, které jistě na nějaký čas vaši pozornost zaujmou. Je to starý dobrý hod řidičem do výšky - High Jump, proskakování ohnivými kruhy (+ body za trefení bazénku) - Ring of Fire, shazování kuželek - Bowling, řidič alá šipka - Darts, trefování postupky - Royal Flush, skok do dálky z můstku - Ski Jump a další. Celkem je akrobatických závodů jedenáct a s jejich precizním provedením se budete prát vcelku dlouho. Tohle by mělo vaše sadistické choutky na nějaký čas zabavit. Pokud vám mrzačení řidičů nevoní, je zde hlavní část celé hry, kariéra. Kariéra Ta je rozdělena na tři (čtyři) skupiny šampionátů - derby speciálů (vraky), sportovních vozů a skoro nakonec je to šampionát cestovních vozů. Po úspěšném zakončení jednoho z těchto tří šampionátů se otevře ještě jeden další. Na každý je potřeba vlastnit specifický typ automobilu, na derby stačí jakýkoliv vrak za pár
Všechny zmiňované věci jsou takovým bonbónkem na dortu FlatOut 2. To nejlepší se jako obvykle skrývá kdesi uvnitř, v tomto případě je to fyzika každého automobilu, která je zpracována na jedničku. Ani jedno auto (a je jich opravdu hodně, viz tabulky, které pro vás připravil kolega Šuráň) nemá stejné jízdní vlastnosti, ale vše je dokonale vyvážené. Kdo rád používá hrubou sílu, vezme za vděk pomalým strojem, který v kombinaci s nitrem a kvalitním předním nárazníkem vyčistí cestu k cíli, aniž by se nějak zapotil na skocích, které díky své váze ustojí bez velkých problémů s dopadem. Další vůz je zase stavěn na rychlost a nárazy mu nedělají nikterak dobře, ale na druhou stranu je lépe ovladatelný, což se projeví třeba při kličkování hromadnou bouračkou. Celkem jsou tedy k dispozici tři různé kategorie, pomalé dobře ovladatelné vraky, nablýskaná Auta stavěná na okruhy, a sporťáky do ulic měst, které se pomalu nedají ovládat bez použití ruční brzdy. Kapitolou sama pro sebe je model poškození. Pokud jste z posledních dílů NFS zvyklí na maximálně odřený lak a praskliny na skle, budete velmi mile překvapeni. Z aut odletují s každým nárazem kusy na všechny strany, a při troše štěstí (tedy spíš smůly) můžete přijít i o kola. Ovšem hned po prvních strkanicích odlehčíte vašemu autíčku o skla, přebytečné dveře či dekl od motoru. Co nemůže odlétnout se alespoň prohne nebo jinak zdeformuje. Při efektním a detailním zpracování poškození zamrzí absence znečištění, ať jedete jakýmkoliv sajrajtem, auto se stále blýská jako by vyjelo z bazaru. Tratě jsou velmi rozmanité, do většiny objektů lze bourat a výsledek srážky se posléze válí všude po trati. TratěDalší z výborně provedených věcí jsou jednotlivé tratě. Ty vedou většinou přes více povrchů, začnete třeba na štěrku, pak si to šinete přes koleje a před cílem na vás čeká obyčejná silnice. Autoři nás provedou jak krásnou přírodou, výlohami obchodů v ulicích, rozestavěnými garážemi, stadiónem, kanály, skleníky a dalšími úžasnými místy. Všude můžete narazit na něco, co lze zdemolovat. V kanálech je to třeba lešení, barely na vodu, cedule označující START/CÍL, stranou nezůstanou ani menší stromy, slunečníky na pláži, balvany ze skal, sklad (který jeho majitel hloupě postavil do středu závodní dráhy), ploty, letedlo..., takhle bych mohl pokračovat ještě několik řádků. Hezké na tom všem je, že každý kousek zůstává po dobu závodu na silnici, takže v posledním kole máte co dělat, abyste se všem kouskům stihnuli vyhnout (v tom vám nebude překážet žádná okolní doprava). Některé tratě jsou pro všechny auta společné (lesy, pole, poušť, kanály, město, závodí okruhy), jiné si zajedete v kariéře jen s některými auty (osmička, speedway, cash alley a další). Někdy narazíte i na odbočky, které vám pomohou získat slušný náskok, ale ve většině případů je potřeba notná dávka řidičského umění, jinak se zkratka stane zajížďkou. Ostatní závodníci se snaží bourat do ostatních stejně jako vy, naštěstí nejste jejich primárním cílem. Tím je i zajištěna drobná výpomoc pro hráče. Pokud totiž ztratíte drahocenné vteřiny a ostatní vám ujedou, je velmi pravděpodobné, že vetší část protivníků dojedete, protože se někde ťuknou. V prvních závodech tak není problém dohnat ztrátu způsobenou karambolem v posledním kole, postupem času vám to ale soupeři tolik neusnadní. Celkové vyvážení obtížnosti je udělané dobře, a do infarktových situací se nebudete dostávat moc často. Většinou si závod zopakujete tak dvakrát, třikrát, a prvenství je doma. Ani v tomto bodě se nedá hře nic vytknout, takže se konečně vrhneme na závěrečné hodnocení. Vedikt
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
XEvil 4.0 break 99% types of captchas
(Mashahoing, 12. 12. 2017 19:59)